8 Nisan 2014 Salı

" Bırakmak İstiyorum "


Bugün yaptıklarımızdan yapacaklarımızdan ve mutfakta neler pişirdiğimizden ziyade bambaşka bir konuya değinmek istiyorum.

Ayşe Arman'ın 02.04.2014 tarihli bir yazısını paylaşmak istiyorum sizlerle. 04.04.2014 tarihinde vizyona giren "Bırakmak İstiyorum" filmi üzerine yazılmış harika bir yazı. Dilerim okuyan herkes ve filmi izleyen herkes filmin amacına ulaşabilir....


bu fırsatı kaçırmayın...

bir film izleyin sigarayı bırakın!

birazdan çok farklı, çok acayip bir film izleyeceğim.
sigara içen ve bırakmak isteyen herkese tavsiye ederim.
zaten filmin adı da, “bırakmak istiyorum.” 
Emre Üstünuçar’ın filmi.
Emre’nin özelliği, 10 yıl boyunca, binlerce insana sigarayı bıraktırmış olması...
bu da çok değişik bir proje, bence müthiş bir şey yapıyor emre, dünyada ilk, 10 liraya, bir paket sigara fiyatına, büyük ekranda bir sinema filmi izliyorsun. 
ve 90 dakika sonra, belki de sigarayı bırakma kararını veriyorsun.
denemeye değmez mi?
benimki iki ayı geçti, belki de üç ay oldu bilmiyorum, artık gün saymıyorum.
emre’nin verdiği eğitimin çok faydasını gördüm.
izninizle şu filmin hikâyesini anlatayım...

izleyen herkes bıraktı

bir yıl önce emre’nin yönetmen arkadaşlarından yücel yolcu, topladığı 10 kişilik arkadaş grubuyla birlikte emre’nin eğitim seanslarından birine geliyor. 
emre de rica ediyor, “seansı kayda alır mısın?” diye. aslında hayali, bu eğitimlerden bir film yapmak ama nasıl bir şey olacağını bilmediği için, kimseye çaktırmıyor.
o günkü 10 kişi sigarayı bırakıyor...
ve o gün emre’yi çekiyorlar.
sonra emre, yönetmen arkadaşı yücel’e diyor ki...
“hadi gel bunu bir kısaltalım, filme dönüştürelim!” 
yücel “tamam” diyor ama, işe yarayacağına da pek inanmıyor.
montajını yapsın diye bir arkadaşa veriyor...
inanmayacaksınız ama...
montajcı arkadaş, montajlarken sigarayı bırakıyor!
sonra ince montajı yapacak arkadaşa geçiyor film, yaşasın, o da bırakıyor!
sonra böcek film’in ortaklarından Oğuz Peri eşiyle seyrediyor, bingo, onlar da bırakıyor!
sonra böcek film’in diğer ortakları yapımcı İpek Sorak seyrediyor, o da bırakıyor!

filmi izleyen herkes sigarayı bırakıyor! 
bu sonuç da herkesi heyecanlandırıyor!
bugüne kadar hep sigaraya başlamakta etken olan “sinema”, ilk defa bıraktırmak için kullanılıyor...

darısı sizin başınıza

Emre Üstünuçar, hayatta yaptığı en hayırlı ve en iyi iş olduğunu söylüyor.
sakın yanlış anlamayın, bu filmde sigaranın zararları anlatılmıyor, içicilerin zekâsına hakaret edilmiyor.
amaç, herkesin mutlu bir içmeyen olmasını sağlamak.
ben oldum.
darısı sizin başınıza...
tüm kalbimle diliyorum! (Ayşe Arman'ın 02.04.2014 tarihli Hürriyet gazetesi köşe yazısından alıntıdır.)

2 yorum :

  1. Ben 4 sene once biraktim uzun yillar ictikten sonra, umarim her icici izler filmi ve etkilenir. Cok yararli bir paylasim yapmissiniz tebrikler. Saglikla ve uzun yasayin, sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederiz iyi dilekleriniz için. Bizde azminizden dolayı sizi tebrik ederiz.

    YanıtlaSil